Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده:

اشتغال بیش از ۳ هزار خانوار در نقده به زراعت چغندرقند

افزایش برداشت ۳۰ درصدی مزارع شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت : از ابتدای فصل برداشت چغندر قند در شهرستان تا کنون ، میزان برداشت محصول نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است .

اشتغال بیش از ۳ هزار خانوار در نقده به زراعت چغندرقند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده با اعلام اینکه برداشت محصول چغندر قند آخرین محصول سال زراعی است که از سطح مزارع برداشت می شود، افزود : امسال  در بیش از ۴ هزار هکتار  از اراضی زراعی شهرستان این محصول کشت شده است.

 وی با اشاره به اینکه  ۶۷ تن عملکرد متوسط  تولید در هر هکتار از مزارع شهرستان است؛ تصریح کرد : تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار تن توسط دستگاههای صنعتی برداشت و مستقیم به کارخانه های قند استان ارسال شده است .

ابراهیم زاده با اشاره به  اینکه چغندر قند یک محصول صنعتی واقتصادی  است که از لحاظ درآمدی مقرون به صرفه است، ادامه داد :در شهرستان نقده بیش از ۳ هزار خانوار در حرکت به دراوردن این چرخه ورونق اقتصادی این صنعت سهیم بوده و فعال هستند.

پیش بینی می شود امسال از سطح مزارع استان آذربایجان غربی نزدیک به یک میلیون  و ۸۰۰ تن چغندر برداشت شود که سهم شهرستان نقده از این میزان تولید با ۲۶۰ هزار تن ، در رتبه چهارم تولید چغندر استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید