Iranian Agriculture News Agency

کشت کلزا در لارستان ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با اشاره به آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان از اواخر مهرماه گفت: کاشت کلزا در این شهرستان تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

کشت کلزا در لارستان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد مظفری با بیان اینکه سطح عقد قرارداد برای کشت کلزا در شهرستان لارستان تاکنون به 1115 هکتار رسیده است، تصریح کرد: 160 نفر بهره بردار در کار کشت دانه روغنی کلزا مشارکت خواهند کرد.

وی  بیان کرد: ارقام مصرفی کلزا در این شهرستان رقم هایولا ۵۰ است و بخش های بنارویه و بیرم  بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص می دهند.

مظفری افزود: توسعه و ترویج کشت کلزا علاوه بر سود آور بودن می تواند در افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد غلات و ایجاد تناوب، پایداری تولید گندم، کاهش آفات و علف های هرز و کمک به خودکفایی کشور در تولید روغن نباتی نقش بسزایی داشته باشد.

او ابراز کرد: رعایت تاریخ کشت مناسب این محصول تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید آن خواهد داشت که از کلزا کاران  شهرستان در خواست داریم کشت محصول خود را در زمان تعیین شده انجام دهند تا با آغاز فصل سرما مزارع دچار خسارت سرمازدگی نشود .

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۱۰۵۰ هکتار از اراضی شهرستان لارستان  به محصول کلزا اختصاص داشت که در حدود  ۱۵۰۰ تن دانه روغنی توسط مراکز خرید دولتی خریداری و تحویل کارخانجات روغن کشی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید