Iranian Agriculture News Agency

سرخارگل های خرامه ای در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از عرضه ۸۵۰ کیلوگرم گیاه سرخارگل خشک شده به بازار گیاهان دارویی مشهد و کارخانه دارو سازی زرقان خبرداد.

سرخارگل های خرامه ای در مشهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی گفت: این میزان تولید محصول سرخارگل از کاشت ۱۹ هزار نشاء در یک مزرعه چهار هزار متر مربعی، در شهرستان خرامه پس از دو مرحله برداشت حاصل شده است.

این مقام مسئول میانگین درآمد حاصل از فروش هر کیلوگرم وزن خشک گیاه داروئی اکیناسه در بازارهای داخلی را یک میلیون و 400 هزار ریال اعلام کرد و افزود: نبود صنایع تکمیلی و بی ثباتی در خرید و فروش این محصولات، زمان دستیابی به اهداف توسعه کشت گیاهان داروئی را به تاخیر می اندازد.

وی با بیان اینکه داروهای زیادی از ریشه، اندام هوایی و گل گیاه اکیناسه بدست می آید، اظهار کرد: حمایت حوزه سلامت و افزایش آگاهی مردم نسبت به خواص درمانی گیاهان دارویی نقش ویژه ای در ترغیب کشاورزان به تولید این محصولات خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه متکی بودن اقتصاد کشور بر درآمدهای نفتی را نشانه آسیب پذیری اقتصاد جامعه عنوان کرد و افزود: توسعه تولید بخش کشاورزی ضمن تامین امنیت غذایی افزایش نرخ اشتغال را به همراه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید