Iranian Agriculture News Agency

680 هکتار نهال‌کاری در عرصه‌های منابع طبیعی انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: 680 هکتار نهال‌کاری در عرصه‌های منابع طبیعی با اعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

680 هکتار نهال‌کاری در عرصه‌های منابع طبیعی انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی اظهار کرد: حفاظت و توسعه پایدار جنگل‌های دست کاشت بیابانی شهرستان میامی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان‌پذیر است.

وی گفت: عوامل طبیعی و انسانی منجر به کاهش پوشش گیاهی در مناطق بیابانی شده و علاوه بر بروز ایجاد طوفان‌های همراه با ریز گردها موجب از بین رفتن بیشتر منابع طبیعی تجدید شونده و نهایتاً تهدید زندگی انسان‌ها در دیگر موجودات زنده خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی به نقش و جایگاه مردم و جوامع محلی در حفظ و نگهداری جنگل‌های دست کاشت بیابانی اشاره کرد و گفت: گسترش عرصه‌های بیابانی در شرایط تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی که به‌عنوان یک تهدید جدی برای جنگل‌های دست کاشت بیابانی محسوب می‌شود مطرح بوده که اثرگذاری جوامع محلی و مرتع‌داران در حفظ و نگهداری این میراث عظیم طبیعی حائز اهمیت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر بیش از 680 هکتار نهال‌کاری در عرصه‌های بیابانی شهرستان با اعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد ریال اجرا شده است.

رضایی افزود: حفاظت و مراقبت و نگهداری این عرصه‌ها از 36 هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت نیز با تلاش بدون وقفه یگان حفاظت و همیاران طبیعت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری و استفاده مطلوب از مناطق بیابانی علاوه بر اجرای پروژه‌های توسعه مدیریت این مناطق لزوماً راهکارهای ترویجی و تشویقی برای ترغیب جوامع محلی و روستائیان در امر حفاظت ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید