Iranian Agriculture News Agency

قوسی خبر داد:

ابلاغ هزار میلیارد تومان برای خرید حمایتی زعفران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: امسال در طرح خرید حمایتی زعفران در کشور مجری طرح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی است و برای خرید زعفران هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است.

ابلاغ هزار میلیارد تومان  برای خرید حمایتی زعفران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال در طرح خرید حمایتی زعفران در کشور مجری طرح صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی است و برای خرید زعفران هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است.

غلامرضا قوسی با تاکید بر اینکه در این طرح سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی هستند گفت: سهم تسهیلات هر استان به میزان خرید آن استان بستگی دارد و طرح حمایتی زعفران از اول آبان‌ماه آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود در این طرح 200 تن زعفران خشک از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه بانک عامل موظف است به پرداخت مبلغ تسهیلات به حساب کشاورزان زعفران‌کار معرفی شده توسط مجری طرح حداکثر ظرف مدت 5 روز اقدام کنند گفت: در این طرح قیمت هر کیلو زعفران نگین 20 میلیون و 500 هزار تومان و شبه نگین 16 میلیون تومان، پوشال مرغوب 15 میلیون و 500 هزار تومان، پوشال معمول 13 میلیون و 500 هزار تومان و زعفران دسته هر کیلو گرم 11 میلیون تومان خریداری می‌شود.

قوسی با بیان اینکه تعداد بهره‌برداران در این بخش 32 هزار و 282 خانوار است افزود: امسال متاسفانه شاهد کاهش 20 درصدی تولید زعفران در مقایسه با سال گذشته است افزود: کاهش بارندگی در ماه‌های اسفند و فروردین، افزایش شوری خاک، گرمای هوا و افت کیفیت آب و خاک از علل کاهش تولید زعفران در استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید