Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز:

سیلاب به 250 هکتار از زمینهای کشاورزی سقز خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی سقز گفت: سیلاب روزهای اخیر بر اساس آخرین برآوردها به ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

سیلاب به 250 هکتار از زمینهای کشاورزی سقز خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، محمدنافع علایی نیا  اظهار داشت: سیلاب به ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی روستاهای "جنیان"، "دره‌ویان سفلی" و "دره هوان" در بخش امام و ۵۰ هکتار زمین کشاورزی در روستای "دره اسماعیله" در بخش زیویه، آسیب وارد کرده است.

وی اضافه کرد: یک انبار کاه و علوفه هم در روستای "دره اسماعیله" دچار خسارت ناشی از سیلاب شده و تعدادی ادوات دنباله بند کشاورزی نیز آسیب دیده است.

بخشدار زیویه سقز هم در این ارتباط اظهار داشت: به دلیل سیلاب چند روز اخیر سه دهنه پل در روستاها دچار گرفتگی گل و لای شده و حفاظ آنها آسیب دیده است.

احمد مهرپرور اضافه کرد: آب به ۲ انبار علوفه نیز رسوخ کرده و سیلاب ناشی از باران زیاد، ۲ خرمنکوب و یک تریلی تراکتور را نیز با خود برده و یک دستگاه پراید و یک دستگاه خودرو روا که در پارکینگ بوده اند به دلیل رسوخ و نفوذ آب، دچار آسیب شده است.

بخشدار امام سقز نیز با بیان اینکه در بیشتر روستاهای بخش امام در اثر بارش شدید باران، سیلاب جاری شده است از مصدوم شدن یک نفر در روستای جنیان خبر داد و گفت: بارش باران سیلاب شدیدی در این روستاها بوجود آورده بود.

مهران عارفی یادآور شد: نیروهای امدادی شهرستان سقز سریعا برای امداد رسانی به اهالی این روستاها اعزام و فرد مصدوم را هم مداوا کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید