Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد :

تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات علوفه ای در آذربایجان غربی

اصلاح الگوی کشت با جایگزینی ارقام کم آب بر و پربازده علوفه ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، از تولید سالانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات علوفه ای در سطح استان خبر داد.

 تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات علوفه ای در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه بررسی کشت محصولات علوفه ای استان با اعلام اینکه استان رتبه ۴ تا ۵ کشوری در زمینه تولیدات دامی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: سالانه در حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات علوفه ای از قبیل یونجه، ذرت و جو آبی و دیم می رود. 

کرامتی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تامین علوفه مورد نیاز کشور با مصرف بسیار پایین آب می باشد که در استان این ظرفیت باتوجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه، با بهره گیری از اراضی کشاورزی واقع در محدوده آبهای مرزی شمال استان که مجهز به شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی هستند، وجود دارد. 
وی ادامه داد: جایگزینی کشت نباتات علوفه‌ای کم آب بر و مقام به سرما و پر بازده به جای کشت یونجه از قبیل سورگم، ارزن و گراس ها،خلر، ماشک، ترتیکاله در کاهش میزان مصرف آب در اراضی کشاورزی موثر است.
وی با تاکید بر لزوم ترویج یافته های تحقیقاتی جدید در خصوص کشت محصولات علوفه ای در بین کشاورزان،  تاکید کرد: همچنین سیلو کردن به روش صحیح سبب افزایش کیفیت و کمیت علوفه تولیدی خواهد شد.
کرامتی با اشاره به چالش های تامین امنیت غذایی با توجه به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی اضافه کرد: باید گیاهانی کشت شوند که متحمل به شوری و خشکی بوده و ضمن حفاظت از خاک، از فرسایش آن نیز جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید