Iranian Agriculture News Agency

بذور مورد نیاز کلزا کاران در استان سمنان تأمین شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تأمین بذور مورد نیاز کلزاکاران این استان خبر داد.

بذور مورد نیاز کلزا کاران در استان سمنان تأمین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، ابوالفضل شاهمرادی اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه سطح زیر کشت کلزا در استان و عملکرد بسیار مطلوب در بسیاری از مناطق و شهرستان‌های تابعه در سال گذشته، برنامه‌ریزی به‌موقع و لازم برای تأمین نهاده‌ها همانند تأمین بذور هیبرید و آزاد گرد افشان در استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه بذور مورد نیاز کشاورزان در تمامی مناطق استان و مراکز خدمات تأمین شده است تصریح کرد: همچنین نهاده‌های مهم دیگری مانند کود از طریق سامانه پایش مواد کودی در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: همچنین در راستای پشتیبانی مالی از کشاورزان تسهیلات لازم و ارزان‌قیمت از طریق کشاورز کارت برای خرید بذر و کود و سایر نهادها در اختیار کشاورزان کلزاکاران قرار می‌گیرد.

شاهمرادی گفت: قیمت بذر در ارقام هیبرید از قرار هر کیلو ۸۵ هزار تومان و در ارقام آزادگرده‌افشان ۳۰ هزار تومان تعیین شده است که با توجه به میزان مصرف بذر در کشت کلزا که حدود ۶ تا ۸ کیلو تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کشت کلزا در سطح استان به میزان ۶۰۰ هکتار و تولید یک هزار و ۲۰۰ تن بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: بیشترین سطح زیر کشت کلزا در سطح استان مربوط به شهرستان میامی بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید