Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید ۴۰ تن برنج در طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: امسال ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی روستای ازمیغان طبس زیرکشت برنج می‌رود و پیش بینی می‌شود ۶۰ تن شلتوک و یا ۴۰ تن برنج برداشت شود.

پیش بینی تولید ۴۰ تن برنج در طبس

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، داود بخشایی تعداد بهره برداران برنج کار در روستای ازمیغان طبس را ۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: عملکرد تولید برنج در هر هکتار ۵ تن شلتوک است.

وی با بیان اینکه زمان برداشت برنج نیمه اول آبان ماه است و بوسیله یک دستگاه کمباین بومی انجام می‌شود، تصریح کرد: رقم کشت شده رقم گرده بوده و به دلیل عطر و طعم مناسب علاوه بر مصرف در شهرستان، به سفارش افراد به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس اظهار داشت: با توجه به وسعت زیاد شهرستان طبس و تنوع شرایط آب و هوایی، کشت برنج از سالیان بسیار دور در تعدادی از روستاهای بخش دستگردان و دیهوک این شهرستان نیز انجام می‌شده، اما به دلیل خشکسالی و کاهش آب سفره‌های زیرزمینی در این روستاها کشت برنج حذف شده و فقط در روستای ازمیغان از توابع بخش مرکزی با توجه به قرار گیری روستا در یک دره کم عمق و وفور آب در ابتدا تا انتهای این دره و به سبب بیشتر بودن آب نسبت به زمین کشاورزی و عدم امکان تغییر الگوی کشت محل خوبی برای شالیکاری در زیر سایه سار درختان خرما است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید