Iranian Agriculture News Agency

تولید 5 هزار تن سیب زمینی و پیاز در سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: از دو هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی در سمیرم تاکنون هزار و 500 تن از این محصول برداشت شده است.

تولید 5 هزار تن سیب زمینی و پیاز در سمیرم

به گزارش خبرنگار ایانا  در استان اصفهان ، اشکبوس رضایی مدیر جهاد کشاورزی سمیرم  اظهار کرد: وسعت زیر کشت این محصول استراتژیک در شهرستان دو هزار و ۹۰۰ هکتار است که هزار و ۵۰۰ تن انواع سیب‌زمینی تا امروز از مزارع بخش مرکزی و وردشت در شمال شهرستان سمیرم برداشت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم افزود: ارقام سیب‌زمینی کشت‌شده در این شهرستان از نوع جلی، بانبا، بورن، فابولا، ساگیتا، سیلوانا، کلمبا، سیفرا، چلنجر، تاواروس، دوناتا و کلبرا هستند که در این خطه کوهستانی کشت‌شده  و کیفیت مرغوبی دارند و همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این تولیدات کشاورزی سالم، تحت نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: تنها در مزرعه هرمزآباد عملکرد ۸۶ تن در هکتار محصول سیب‌زمینی ثبت شد که شرکت تعاونی هرمزآباد بخش وردشت سمیرم تعاونی پیشرو و موفق در مبحث  جی آ پی است و به‌عنوان مزرعه نمونه به مرکز استان معرفی‌شده است.

رضایی تصریح کرد: سه هزار و ۶۰۰ تن پیاز از مزارع این خطه در سال جاری نیز برداشت‌شده است که عمده کشت این محصول از نوع پیاز سفید و زرد در روستای چشمه رحمان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم خاطرنشان کرد: این محصول در منطقه وردشت در شمال سمیرم به‌صورت نشایی و در یک مترمربع حدود ۱۱۰ یا ۱۵۰ نشا کاشته شده است و مزارع این محصول به روش بارانی و با دوره سه‌روزه آبیاری شده‌اند.

وی میانگین برداشت به ازای هر هکتار را ۹۰ تن اعلام کرد و افزود: پیاز سمیرم از کیفیت خوبی  برخوردار است و درصورتی‌که شاهد بارش‌های بهتری باشیم عملکرد و بازدهی بیشتر این دست محصولات زراعی را شاهد خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید