Iranian Agriculture News Agency

مهاجر تاکید کرد:

۲۲ آبان ماه آخرین فرصت دسترسی و ایجاد بستر برای راه‌اندازی سایت کود در کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان به نقش دنباله‌بندها و اداوت کشاورزی در ارتقای کیفیت محصولات بی‌تفاوت نباشند.

۲۲ آبان ماه آخرین فرصت دسترسی و ایجاد بستر برای راه‌اندازی سایت کود در کشور

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علیرضا مهاجر در نشست بررسی پیشرفت طرح جهش تولید در دیم‌زارهای آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد،  اظهار کرد: دنباله‌بندها، کودپاش‌ها، سم‌پاش‌ها و غیره نقش عمده‌ای در تولید کیفی و کمی محصولات کشاورزی ایفا می‌کند و بر این اساس کشاورزان باید به اندازه تراکتور به اداوت کشاورزی به دنباله‌بند تراکتورها توجه داشته باشند تا مزد زحمت خود را به طور کامل بگیرند.

وی افزود: کارخانه تراکتورسازی تبریز از مهمترین کارخانه‌های راهبردی کشور است که در دوران تحریم دست بخش کشاورزی را گرفت و اگر این کارخانه نبود شرایط بحرانی پیدا می‌کردیم اما مدیران آن توانستند نیاز کشور را تامین کنند و بر این اساس الگوی خوبی برای سایر کارخانه‌هاست البته باید همچنان در توسعه تکنولوژیکی و ساخت ادوات کشاورزی نیز ورود کنند.

 مهاجر همچنین در خصوص کشت دیم در آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد از اراضی این استان دیم است اما خشکسالی اخیر به کشاورزان دیم‌کار آسیب زده است؛ بر این اساس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) وارد میدان شده است و با تعامل خوب تلاش شده تا عملکرد در واحد سطح افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت ادامه داد: ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در این حوزه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار را با ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار، بانک ملی با ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و مروجان تلاش می‌کنند جهش تولید را محقق کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه کود در وزارت جهادکشاورزی خبر داد و افزود: در این سامانه مرحله ورود کود از مبدا تا رسیدن به دست کشاورز مشخص می‌شود و  ۲۲ آبان ماه جاری آخرین فرصت دسترسی و ایجاد بستر برای راه‌اندازی سایت کود در کشور به شمار می‌رود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید