Iranian Agriculture News Agency

مهاجر تاکید کرد:

لزوم توجه به دانش تولید دنباله‌بندهای کشاورزی در کشور

معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت بر لزوم توجه به دانش و مهندسی تولید دنباله بند‌های کشاورزی و سرمایه گذاری در این حیطه تاکید کرد.

لزوم توجه به دانش تولید دنباله‌بندهای کشاورزی در کشور

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علیرضا مهاجر در جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران به همراه رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت تحریم و بحران‌های اقتصادی کشور در شرایط کنونی، اظهار کرد: تراکتورسازی ایران که در چنین شرایطی اقدام به تولید می‌کند، نسل بسیار خوب مقاومت در کشور است.

وی تاکید کرد: باید به خود ببالیم که در چنین شرایط سختی که هیچ کشوری در دنیا هم‌چون ما در محاصره‌های اقتصادی قرار ندارد اما ما توانستیم بر روی پای خود بایستیم. به آنچه که داریم افتخار می‌کنیم و می‌دانیم که تراکتورسازی ایران نیز نهایت کمک خود را به بخش کشاورزی دارد اما اکنون نیازمند پیشرفت هم هستیم. 

وی با بیان این‌که این شرکت باید در زمینه‌های مختلفی نیز فعالیت داشته باشد، گفت: بخش کشاورزی ما علاوه بر تراکتور، نیازمند دنباله‌بندهای استاندارد نیز است ساخت این ادوات از ساخت تراکتور پیچیده تر بوده اما با توجه به پتانسیل شرکت تراکتورسازی ایران بایستی از این ظرفیت برای پیشرفت در عرصه مهندسی و ساخت دنباله‌بندها استفاده کرد.

 مهاجر خاطرنشان کرد: اگر این شرکت در حوزه دنباله‌بندها جهت توسعه خود سرمایه گذاری نکند، در آینده دچار مشکل و بحران خواهد شد. 

وی در خصوص صادرات محصول تراکتور ایران نیز افزود: زمانی باید دست به صادرات بزنیم که از نظر قیمت و تکنولوژی از سایر رقبای جهانی پیش گرفته باشیم، در نتیجه افزایش سرمایه گذاری‌ها در این حوزه نیز با توجه به سرعت بالای تغییر تکنولوژی لازم است.

وی ادامه داد: اگر در آینده، تحریم‌های اقتصادی کشور رفع شوند و بتوانیم تراکتور وارداتی به بخش کشاورزی تزریق کنیم، تراکتورسازی ایران با تداوم روند کنونی خود دچار مشکل خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا بایستی بازار اشباع شود و سپس لایحه‌ای به مجلس ببریم که مثلا تراکتورهایی با قدمت بیش از ۱۰ سال که انرژی بالا و بازده پایین دارند را خریده و محصول جدید را به کشاورزان ارائه دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی اظهار کرد: با اینگونه طرح‌ها، بازار فروش تراکتور و بازار کار برای جوانان ایجاد می‌شود اما بایستی تحولات ناشی از آن را پایداری ببخشیم.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال آینده، بخش اعظمی از نیاز کشور به تراکتور را رفع کنیم و در کنار آن به صادرات نیز بپردازیم.

 مصطفی وحیدزاده با اشاره به این‌که تولید تراکتورهای سنگین در این شرکت رفته رفته در حال افزایش است، اظهار کرد: برنامه داریم تا ضمن افزایش تولید و تامین کلیه نیازهای داخلی به حوزه صادرات وارد شده و برند ملی تراکتور را به کشورهای خارجی صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت قیمت در حوزه خرید و فروش تراکتور و مواد اولیه تولید این دستگاه مجموعه ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانیم که در راستای خودکفایی ملی کمک کنیم و امروز با وجود تمامی مشکلات و تحریم‌های اقتصادی موجود نه تنها تولیدمان را کاهش ندادیم بلکه با افزایش تولید به سمت رفع مشکلات می‌رویم.

 وحیدزاده با بیان این‌که تراکتور یک برند شناخته شده ملی در سطح جهانی است، گفت: اکنون که تراکتور ایران در سطح بین المللی، نامی آشنا است، همگی زیر سایه تلاش‌هایی بیش از نیم قرن میسر شده است.

وی با بیان این‌که شرکت تراکتورسازی، افتخار خطه آذربایجان و یک محصول ملی است، افزود: ما به دنبال تجارت محض نیستیم بلکه می‌خواهیم این افتخار را حفظ کنیم و شرکتمان را سر پا نگه داریم که این امر نیز کمک و حمایت مسئولان را می‌طلبد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه معاون وزیر جهادکشاورزی به همراه هیات همراه از کارخانه شرکت تراکتورسازی ایران بازدید کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید