Iranian Agriculture News Agency

برومندی خبر داد:

آغاز برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی با رویکرد جهادی

تقدیر رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی برای خرید دام مازاد عشایر

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی با رویکرد جهادی خبر داد.

آغاز برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی با رویکرد جهادی

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در شورای اداری و تشکل های کشاورزی و گردهمایی کشاورزان شهرستان بروجن که با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار شد، گفت: استان چهار محال و بختیاری از استان های مهم کشور بوده و در خط اول تولیدات محصولات کشاورزی و امنیت غذایی است.

وی با اشاره به تولید  یک میلیون و ششصد هزار تن محصول در این استان، افزود: توسعه گلخانه ها از مهم ترین برنامه های ما در استان چهار محال بختیاری خواهد بود.

برومندی با تاکید بر برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی با رویکرد جهادی، تصریح کرد: این برنامه تحولی، نسخه حل بسیاری از مشکلاتی است که امروز توسط تشکل ها مطرح شده است.

 وی با اشاره به آغاز برنامه تحولی، گفت: همچنین بر اساس آمایش سرزمین و مطالعات انجام شده ظرفیت اجرا و کشت 20 هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیب دار این استان وجود دارد زیرا متوسط بارندگی استان بیش از ۵۰۰ میلی متر است.

به گفته معاون وزیر در امور باغبانی، هم اکنون هزار ششصد هکتار گیاه دارویی در استان کشت می شود ولی ظرفیت استان بیش از چهل هزار هکتار است.

گفتنی است، در حاشیه‌ی این جلسه محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از خدمات وزیر جهاد کشاورزی در موضوع خرید دام مازاد عشایر و روستائیان تشکر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید