Iranian Agriculture News Agency

جعفر راستی خبر داد:

پایان قلع قمع مستحدثات با تغییر و اصلاح قانون کاربری اراضی

عضو کمسیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با همسویی دولت و مجلس باید به درگیری بین مردم و دستگاه‌های مرتبط در باغات و مزارع کشاورزی خاتمه دهیم

پایان قلع قمع مستحدثات با تغییر و اصلاح قانون کاربری اراضی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، جعفر راستی روز جمعه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان بروجن برگزار شد، اظهار داشت: باید به درگیری بین مردم و دستگاه‌های مرتبط در باغات و مزارع کشاورزی خاتمه دهیم و امید می‌رود با همسویی دولت و مجلس زمینه‌ای فراهم شود تا با باز گذاشتن دست مردم در احداث بناهایی در باغات خود، بهره‌برداران بتوانند پایان هفته در این مکان‌ها به استراحت و تفریح بپردازند.

وی ادامه داد: همسویی دولت و مجلس فرصتی است تا با تغییر و اصلاح قانون کاربری اراضی به قلع و قمع مستحدثات در اراضی مردم پایان دهیم.

راستی در ادامه به جمع‌بندی بازدید کمیسیون کشاورزی مجلس ار مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: کم‌آبی در شهرستان بروجن بیداد می‌کند به طوری که ۹۵ درصد از منابع آب زیرزمینی در دشت‌های سفید دشت و فرادنبه این شهرستان خشک شده است.

نماینده مردم شبستر آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان بروجن تاکید کرد و گفت: اقداماتی که تاکنون در این خصوص انجام گرفته است، مطلوب نیست.

راستی، اقبال مردم بروجن به کشت گلخانه‌ای را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تنها ایرادی که می‌توان به کشت گلخانه‌ای این منطقه وارد کرد اینست که گلخانه‌ها در زمین‌های درجه یک و ۲ ایجاد شده در حالیکه باید در زمینه‌های درجه چهار و پنج اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۹ بند خاکی نیز در شهرستان دیدن شد که خالی بودند و به نظر می‌رسد اگر سیلاب رخ دهد این بندها برای مناطق مسکونی خطرناک شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید