Iranian Agriculture News Agency

برومندی در شهرکرد:

توسعه باغات در 20 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت :ظرفیت فعلی توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار است که با توجه به مطالعات انجام شده توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان تا ۲۰ هزار هکتار نیز وجود دارد.

توسعه باغات در 20 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ، معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر تدوین بسته‌های پیشنهادی شامل مشکلات و راهکارهای حوزه کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری توسط مدیران استانی برای طرح در نشست اعضای کمیسیون با وزرا گفت: بخشی از ضرورت‌های این حوزه نیز قابل‌طرح و پیگیری در قالب مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است.

محمد مهدی برومندی روز جمعه در نشست پایانی اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای شهر بروجن افزود: تولید محصولات کشاورزی در این استان سالیانه افزون بر یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که در این میان ۲۵۰ هزار تن از این تولیدات را محصولات باغی تشکیل می‌دهد و به طور کلی این ارقام نشان‌دهنده نقش مهم چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی کشور است.

وی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های تولیدی استان را گسترش کشت گیاهان دارویی دانست و تصریح کرد: ظرفیت اولیه چهارمحال و بختیاری در این بخش ۴۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است در حالی که هم‌اکنون یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت این‌گونه از گیاهان قرار دارد از این رو می‌توان گفت که تلاش برای توسعه این ظرفیت توان تحول در اقتصاد استان را داراست.

برومندی بر لزوم انجام یک کار مشترک تحقیقاتی و عملیاتی برای ارائه برنامه زمان‌بندی شده در بخش گیاهان دارویی با همکاری وزارت جهادکشاورزی و استانداری تاکید کرد و ادامه داد: مجموع باغات چهارمحال و بختیاری حدود یک هزار هکتار است و این رقم در حالی به عنوان ظرفیت فعلی استان اعلام می‌شود که با توجه به مطالعات انجام شده توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان تا ۲۰ هزار هکتار نیز وجود دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، آمادگی این وزارتخانه برای توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری را اعلام کرد و گفت: در این مورد باید به موضوع آمایش سرزمینی توجه شود که استان توانمندی لازم را در این مورد داراست.

وی به کمک‌های این وزارتخانه برای اصلاح باغات از نظر فنی و اعتباری نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری معاونت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان به زودی قراردادی برای تولید بذر و نشاء گیاهان دارویی با یکی از مراکز تحقیقاتی منعقد خواهد شد تا علاوه بر حمایت از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی امکان توسعه کشت گیاهان و اشتغال‌زایی نیز به نحو مطلوب‌تری فراهم شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید