Iranian Agriculture News Agency

در سفر به استان سمنان انجام شد؛

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد

​وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سمنان از مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در قالب سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده است در بدو ورود خود به استان سمنان با حضور در شهرستان سرخه یک پروژه بخش دام را افتتاح و از یک واحد تولیدی نیز بازدید کرد.

وی پس از بازدید از مجتمع گلخانه‌ای درجزین و همچنین بازدید از واحد تولید خوراک دام اتحادیه عشایر استان سمنان وارد شهمیرزاد شده و از مجتمع کشت و صنعت بازدید کرد.

در مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد محصولات گردو بادام گردوی پیوندی نهالستان و باغ مادری، گل محمدی و انگور کشت شده و باغات این محصولات وجود دارد.

روش آبیاری در مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد سیستم آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای است و گردو با پوست چوبی 60 تن و بادام پوست چوبی ۴۰ تا ۵۰ تن میزان تولیدات فعلی شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد است.

توسعه باغات با لحاظ اصول فنی و کاری و اصلاح باغات موجود، پیگیری برای ثبت ارقام شناسایی شده و توسعه نهالستان‌ها، احداث سازه واحد پرورش قارچ خوراکی، احداث گلخانه پرورش گل، راه‌اندازی گاوداری و توسعه آن، اصلاح سیستم آبیاری موجود، توسعه مکانیزاسیون، توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و سردخانه، احداث کارخانه ماسه شویی، احداث غرفه عرضه محصولات احداث استخر پرورش ماهی سردابی و اجرای سایر طرح‌های پرورش ماهی و توسعه طرح‌های گردشگری برخی از برنامه‌های آتی شرکت است.

لازم به ذکر است، از سال 67 تاکنون 300 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید