Iranian Agriculture News Agency

اوسطی خبر داد:

تکمیل زنجیره ارزش غذایی در کارخانه شیر و گوشت زاگرس

پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت :شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، این ظرفیت را دارد که زنجیره ارزش غذایی به طور کامل در آن شکل بگیرد.

تکمیل زنجیره ارزش غذایی در کارخانه شیر و گوشت زاگرس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در کشور به حوزه تولید شیر و سایر حوزه‌های دامپروری نیاز داریم و این نشان می‌دهد که در این استان بر اساس یک پشتوانه علمی این موضوعات دنبال می‌شود.

او افزود: شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، این ظرفیت را دارد که زنجیره ارزش غذایی به طور کامل در آن شکل بگیرد لازم به ذکر است که کارخانه خوراک دام نیز در این استان راه اندازی می‌شود تا سایر زنجیره‌هایی که مورد نیاز است شکل بگیرد تا زنجیره ارزش غذایی کاملی را در این شرکت داشته باشیم.

اوسطی اضافه کرد: انتظار می‌رفت که این اقدام ارزشمند و علمی پیش از این در این استان عملی و دنبال می‌شد.

او اظهار داشت: طرح تسهیل جو را که برای اولین بار در استان انجام دادید می‌تواند یکی از راهکار‌های جبران کننده کمبود علوفه در کشور به خصوص در شرایط خشکسالی کنونی باشد.

اوسطی تصریح کرد: ارقامی که نیاز به آب و یا حتی در مناطق کوهستانی قابلیت رشد و پرورش دارند را می‌شود در استان‌هایی که میانگین بارندگی شان بالاست مثل چهارمحال و بختیاری به راحتی کشت و برداشت کرد.

او گفت: در چنین شرکت‌هایی مثل شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، پرورش علوفه به سبک هیدروپونیک می‌تواند کمک کننده باشد چراکه این الگو در استان خراسان جنوبی اجرایی شده و بخش خصوصی علوفه هیدروپونیک را در شرایط گلخانه‌ای پرورش داده است.

اوسطی بیان کرد: با یک کیلو بذر و جو می‌شود تا پنج برابر علوفه را با ضریب جذب و کیفیت بالا نولید کرد و کاهش مصرف آبی که اینجا اتفاق می‌افتد موجب شد تا زجیره‌های تولیدی به سبک هیدروپونیک کمک کننده باشند.

او افزود: یک کار ارزشمندی که در قالب زنجیره ارزش غذایی می‌شود در این استان صورت بگیرد، تولید کود‌های آلی و زیستی است و چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت تولید کود‌های آلی به صورت تولید کود کمپوست و سایر کود‌هایی که الان کشور نیاز دارد در بحث تولید محصول‌های سالم در کشور معرفی خواهد شد.

اوسطی اضافه کرد: استفاده از آب تصفیه شده برای احداث و توسعه باغات بسیار مثمر ثمر خواهد بود، زیرا به لحاظ کود‌هایی که دارد می‌تواند برای بحث توسعه باغات آبی و دیم مفید باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید