Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین:

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

محمد حسنی از اجرای طرح جهش تولید در سطح 5132 هکتار در اراضی دیم این شهرستان در سال زراعی 1401-1400خبر داد.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، محمد حسنی  از اجرای طرح جهش تولید در سطح 5132 هکتار در اراضی دیم این شهرستان در سال زراعی 1401-1400خبر داد.

محمد حسنی با اعلام این مطلب افزود: در پی تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان در حال اجرا می باشد. در قالب این طرح افزایش بهره‌وری محصولات زراعی دیم و همچنین توسعه کشت برخی محصولات زراعی در اراضی آیش با توجه به امکانات و شرایط موجود مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: هدف اصلی اجرای این طرح؛ اصلاح الگوی کشت، پایداری تولید، ارتقاء عملکرد در واحد سطح مزارع دیم، افزایش ضریب امنیت غذایی، بهبود معیشت خانوارهای روستایی می باشد.

وی اضافه کرد: این طرح به مدت ۵ سال در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی بخصوص در زراعت های غلات، حبوبات، گیاهان علوفه ای، دانه های روغنی و گیاهان دارویی در اراضی دیم که وابسته به نزولات آسمانی بوده، اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح بخشی از هزینه ها از قبیل تسهیلات قرض الحسنه مکانیزاسیون برای خرید ادوات دنباله بند کشاورزی مورد نظر اراضی دیم و همچنین کمک هزینه بیمه محصولات کشاورزی و در کنار آن تحویل نهادهای کشاورزی یارانه دار در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: در این طرح با استفاده از امکانات و ظرفیت¬های موجود و همچنین شناسایی پتانسیل های مغفول بخش کشاورزی و در راستای جبران عقب¬ماندگی¬های حوزه¬های مختلف این بخش با حداکثر سرعت و توان ممکن در حداقل زمان، تولید اراضی دیم را به یک استاندارد قابل قبول برسانیم.

وی تاکید کرد: لازمه موفقیت و تحقق برنامه های در دست اجرای طرح منوط به، الطاف رحمت الهی در بارش مناسب و به موقع نزولات جوی، همکاری بیش از پیش کشاورزان دیمکار در زمینه های مختلف ترویجی و آموزشی، بکار گیری دانش فنی ارائه شده از طرف کارشناسان مجری طرح، رعایت نقطه نظرات فنی و به زراعی در طول آماده سازی زمین، کاشت، داشت و بر داشت محصول عنوان کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید