Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگو با ایانا خبر داد:

وضعیت مناسب ذخایر محصولات استراتژیک آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان در بهترین شرایط ذخیره محصولات استراتژیک قرار دارد.

 وضعیت مناسب ذخایر محصولات استراتژیک آذربایجان شرقی

 اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش بینی میزان مصرف آینده و ذخیره محصولات جزو تدابیر پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی است افزود: پیش آگاهی، پیشگیری، ایجاد آمادگی در کشاورزان و مقابله از وظایف جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیرعامل است.

رئیس کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان ادامه داد: حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری بومی، جلوگیری از بروز آفات در داخل کشور و ورود آفت از دیگر کشور‌ها در کنار واردات و ذخیره اقلام اساسی مورد نیاز مردم برای عرضه به بازار در مواقع ضروری از جمله این فعالیتها است.

وی از استقرار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در گمرک ‌ها برای مقابله با ورود آفتهای کشاورزی به کشور خبر داد و گفت: هم در واردات محصولات کشاورزی و هم در صادرات تلاش می‌کنیم که از ورود یا صدور آفت محصولات کشاورزی جلوگیری کنیم.

فتحی تصریح کرد: ذخیره گونه‌های ناب گیاهی و جانوری بومی از جمله جنگلهای ارسباران و گاو بومی استان از شاخص‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی برای آینده نگری برای نسلهای بعدی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین تولید و ذخیره سازی محصولاتی از جمله گندم، جو، ذرت، مرغ و گوشت قرمز را از مهمترین کار‌های جهاد کشاورزی برای مقابله با تهدیدات غذایی طبیعی و غیر طبیعی عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید