Iranian Agriculture News Agency

انوری در گفتگو با ایانا خبر داد:

مانور جهادی مقابله با عرضه آفت کشهای تقلبی و غیر مجاز در شهرستان اسکو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از اجرای مانور جهادی مقابله با آفت کش های تقلبی و غیرمجاز در شهرستان اسکو خبر داد.

 مانور جهادی مقابله با عرضه آفت کشهای تقلبی و غیر مجاز در شهرستان اسکو

 رضا انوری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: این مانور همزمان با سراسر کشور و به مناسب گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در شهرستان اسکو انجام شد چرا که پدافند غیرعامل بخش کشاورزی از عوامل موثر  در توسعه پایدار و حفظ امنیت غذایی است.

وی با اشاره به اینکه آفت کش ها از نهاده های مهم چرخه تولید محصولات کشاورزی به شمار می روند و نقش بسزایی در تولید محصول سالم، حفظ سلامت جامعه و محیط زیست و افزایش عملکرد محصولات و تامین امنیت غذایی دارند افزود: کنترل این نهاده ها و برخورد با سموم غیرمجاز و تقلبی از جمله مواردی است که قابل چشم پوشی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو ادامه داد: تعیین زمان مناسب مبارزه شیمیایی بر علیه آفات و اعلام آن به کشاورزان و جلوگیری از سمپاشی های بی رویه، انجام طرح های تحقیقاتی و کاربردی به صورت گروهی توسط کارشناسان ناظر، ردیابی آفات و بیماریهای قرنطینه ای از دیگر اقدامات پدافند غیرعامل در این شهرستان می باشد.

 انوری با بیان اینکه این مانور با همکاری بازرسان اداره صمت، اداره تعزیرات با واحد حفظ نباتات و حراست جهاد اسکو انجام شد ادامه داد: به منظور شناسایی سموم تقلبی و جلوگیری از ورود آنها به چرخه تولید با هدف صیانت از بخش کشاورزی و حفظ سلامت و تامین امنیت غذایی، کار پایش سموم همواره در دستور کار قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید