Iranian Agriculture News Agency

علیوند خبر داد:

نشست آمورزشی مشاوران املاک آذرشهر برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری نشست آموزشی با موضوع امنیت غذایی و تأمین غذای کافی و سالم در راستای جلوگیری از نابودی و خرد شدن اراضی کشاورزی برای مشاوران املاک این شهرستان خبر داد.

نشست آمورزشی مشاوران املاک آذرشهر برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حسن علیوند در این نشست که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شده بود با اشاره به موضوع امنیت غذایی و تأمین غذای کافی و سالم برای نسل کنونی و نسلهای آتی گفت: وظیفه تمام آحاد جامعه است که از نابودی اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تفکیک اراضی توسط عده ای سودجو و تبدیل آنها به محلهای تفریح افزود: چنانکه وضعیت کنونی ادامه یابد، نسلهای آینده با کمبود غذا مواجه خواهند شد و این امر باعث وابستگی کشور به بیگانگان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در کشت محصولات کشاورزی به جای کشت و زرع سنتی و دستی گفت: تمام کشاورزان باید بدانند که دوره کاشت با دست در خیلی از جاها به سر آمده و ناگزیر باید به شیوه های نوین روی آوردند  که تفکیک اراضی مانع کشت های مکانیره است.

وی در پایان از متصدیان معاملات ملکی خواست با جدیت تمام در برابر خرد شدن اراضی شهرستان مقاومت کنند و متذکر شد: در صورت اقدام دلالان به تخریب اراضی، برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید