Iranian Agriculture News Agency

با حضور رییس کل دادگستری استان قزوین:

۱۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: ۱۴ بنای غیر مجاز در یک و نیم هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با حضور دستگاه‌های قضایی و نظارتی تخریب شده است.

۱۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین تخریب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین  در حاشیه اجرای تخریب بناهای غیرمجاز واقع در روستای نجف آباد و حسن آباد با بیان این مطلب تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز شامل تغییر کاربری غیر مجاز مانند دیوارکشی، محوطه‌سازی و احداث بنا (اتاقک) بوده که پس از چندین بار اخطار و بی‌توجهی مالکان تخریب شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین تخریب شده است، افزود: گشت‌های مدیریت امور اراضی ۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز دیگر را نیز شناسایی کرده و تخریب آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گفته صالحی، برای تخریب این بناهای غیرمجاز از تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی استفاده شده که بهترین اهرم برای مقابله به هنگام در مقابل سوداگران زمین است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین بیان داشت: افراد سودجو همواره به دنبال خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا یا ساخت‌ و ساز ویلا و ساختمان در مزارع، باغ ها و اراضی ملی هستند که این موارد علاوه بر اینکه به خرد شدن اراضی کشاورزی منجر می‌شود، تولید و امنیت غذایی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گفتنی است، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، تقوی نماینده بازرسی استان قزوین، سرهنگ بیژن خدایی فرمانده انتظامی شهرستان و دیگر عوامل انتظامی و شهرداری نیز در زمان اجرای این احکام  حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید