Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 5 هزار تن گوشت مرغ در آباده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: در نیمه نخست سال جاری 5518 تن گوشت مرغ در واحد های پروش مرغ این شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

تولید بیش از 5 هزار تن گوشت مرغ در آباده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی امینی با اشاره به اینکه 70 واحد پروش طیور در این شهرستان استقرار دارد، تصریح کرد: در 6 ماه ابتدایی امسال 52 واحد مرغداری گوشتی اقدام به جوجه ریزی دو میلیون و 207 هزار و 505 قطعه ای کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهاده های مورد نیاز واحد های مرغداری از طریق سامانه بازارگاه و با نرخ مصوب دولتی تامین می شود، اظهار کرد: در مدت مذکور 7500 تن سویا و 11 هزار و 230 تن ذرت  برای این واحد ها تخصیص یافته که به صورت منظم تامین شده است.

امینی تصریح کرد: تا کنون هیچ مشکلی در تامین گوشت گرم مرغ مورد نیاز بازار شهرستان آباده نداشته ایم.

او ضمن تاکید بر اهمیت صنعت طیور در شهرستان آباده به منظور تامین بخشی از نیاز استان فارس به گوشت سفید و مواد پروتئینی بیان کرد: رونق تولید در بخش طیور این شهرستان موجب ایجاد اشتغال برای افزون بر صد نفر صرفا به صورت مستقیم شده است که حائز اهمیت هست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده با بیان اینکه تمامی مراحل تولید در مرغداری ها از زمان جوجه ریزی تا بارگیری تحت نظر اداره امور دام و کارشناسان فنی این اداره است، اضافه کرد: تنها در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی لازم بین هر دوره از پرورش مجوز جوجه ریزی برای دوره بعد صادر خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید