Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 533 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت پاییزه گندم اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص 533 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان  با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به کردستان برای کشت گندم ۵۸۲ هزار هکتار است، اظهار داشت: امسال قرار شده ۳۲ هزار هکتار گندم آبی و ۵۵۰ هزار هکتار گندم دیم در استان کشت شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز سال زراعی جاری( اول مهرماه) ۲۳ هزار هکتار گندم آبی و ۵۱۰ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۹۲ درصد برنامه ابلاغی کشت گندم در استان محقق شده است، گفت: برخلاف اینکه پیش بینی شده بود اواخر آبان امسال بارندگی در استان اتفاق می‌افتد طی چند روز اخیر بارندگی موثر روی داد و همین نویدبخش تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری خواهد بود.

احمدی نیاز سالانه استان به بذر گندم را حدود ۹۰ تا ۹۵ هزار تن خواند و یادآور شد: هر کشاورزی که از بذور گواهی شده و پرورشی استفاده کند به ازای هر هکتار زمین زراعی او علاوه بر سهمیه، ۲ کیسه کود اوره اضافی دریافت خواهد کرد.

وی به ارقام گندم کشت شده در استان اشاره کرد و گفت: در گندم آبی بذور پیشگام، میهن و حیدری و در گندم دیم ۱۰ تا ۱۱ رقم هم چون باران، واران، صدرا، رصد، هشترود، اوحدی، آذر۲، هما و سرداری سالانه در اراضی کشاورزی استان کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه  ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده توسط سازمان تامین شده است، اظهار کرد:  در سال زراعی گذشته بیش از 500 هزار تن گندم. در استان تولید و 280 هزار و 225 تن گندم مازارد برنیاز هم از کشاورزان استان خریداری شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید