Iranian Agriculture News Agency

اجرای 91 مصوبه کارگروه پدافند غیر عامل زیستی در بخش کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 91 مصوبه کارگروه پدافند غیر عامل زیستی در بخش کشاورزی اجرا شده است.

اجرای 91 مصوبه کارگروه پدافند غیر عامل زیستی در بخش کشاورزی

محمد پیشداد معاون توسعه  مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ایانا در کردستان، پدافند غیر عامل را هرگونه اقدامات غیر مسلحانه نامید که موجب کاهش  آسیب پذیری نیروی انسانی،ساختمان ،تاسیسات و تجهیزات می شود که با هدف کاهش هرگونه خسارت احتمالی به انجام می رسد عنوان کرد و گفت:  ایمنی سازی  مراکز حیاتی، حساس و مهم و توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص را از دیگر اهداف مهم پدافند غیر عامل است.

پیشداد ادامه داد :  شناسائی و اولویت بندی مراکز  و تاسیسات مهم در حوزه جهاد کشاورزی وکنترل و پایش تهدیدات  از ارکان مهم شرح وظائف جهاد کشاورزی است که نیاز به تدوین برنامه هایی مطمئن، مدون و تهیه ی طرحهای آموزشی مرتبط دارد.

وی با بیان اینکه تامین، نگهداری، و توزیع کالاهای اساسی از وظائف خطیر جهاد کشاورزی است،  تاکید کرد:  پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی است و نیاز به تلاشی همه جانبه در این زمینه دارد.

پیشداد تصریح کرد: نظارت بر ورود و خروج انواع دام،گیاه، بذر، ایجاد بانکهای اطلاعاتی تخصصی در حوزه گیاه و دام، مدیریت هرگونه آفات گیاهی و حیوانی را از جمله ارکان مهم وظایف کارگروه پدافندزیستی مرزبانی دانست.

وی به برگزاری تعداد 56 جلسه تخصصی با 129 مورد مصوبه در سه ماه نخست سال جاری اشاره کرد و اذعان کرد:در طول این مدرت 91 مورد از مصوبات به مرحله اجرا در امده است و تلاش در جهت اجرای دیگر مصوبات ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: توزیع 21 جلد کتاب، انجام 36 مورد مصاحبه ی خبری و برگزاری تعداد 84 دوره تخصصی به میزان 5649 نفر ساعت از دیگر اقدامات کارگروه پدافند غیر عامل سازمان در این مدت بوده است.

تشریح وظایف سازمان طی سه ماهه دوم 1400 از دیگر بخشهای خبری معاون توسعه و منابع مدیریت سازمان جهاد کشاورزی بود که شامل برگزاری دوهمایش محازی به صورت وبینار و۱۳۳دوره عمومی و تخصصی به میزان ۹۳۹۷نفر ساعت اموزشی است.

پیشداد خاطر نشان کرد: در سه ماه دوم سال جاری هم دو همایش مجازی به صورت وبینارو 133 دوره عمومی و تخصصی به میزان 9398 نفر ساعت آموزشی در سازمان جهاد کشاورزی به اجرا درآمده است.

معاون توسعه  مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تهیه کتب، جزوات و سی دی های آموزشی را از دیگر اقدامات مرتبط خواند و افزود: مخاطرات عرصه کشاورزی گسترده بوده و تلاش هر چه بیشتر می طلبد که شناسایی شده و راه حلهای  لازمه را ارایه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید