Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

خسارت سرمای پاییزه به مزارع ذرت علوفه ای مرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: سرمای زودرس پائیزه به 40 هکتار از مزارع ذرت علوفه ای در این شهرستان خسارت وارد کرد.

خسارت سرمای پاییزه به مزارع ذرت علوفه ای مرند

علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش دمای هوا در چند شب گذشته گفت: پیش بینی می شود مزارع ذرت علوفه ای در این شهرستان خسارتی بین 60 تا 70 درصد را متحمل شده باشند.

وی با بیان اینکه ارزیابی میزان خسارتها توسط کارشناسان در حال انجام است، افزود: بروز سرمازدگی علاوه بر کاهش عملکرد و کیفیت، افت قیمت محصول سرمازده را نیز در پی دارد.

معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند با تاکید بر نقش بیمه محصولات کشاورزی در جبران خسارتهای وارده به کشاورزان تحت پوشش، ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی مرجع جبران خسارت کشاورزان تحت پوشش است.

 صیادی با تاکید بر برداشت هر چه سریع تر سایر مزارع ذرت، افزود: مزارع ذرت به دلیل مراحل رشدی گیاه و حساسیتهای فیزیولوژیک نسبت به سرما آسیب پذیرتر هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 280 هکتار ذرت علوفه ای در این شهرستان کشت شده است گفت: در صورت کاهش دما به کمتر از 4 درجه سانتیگراد حداقل برای چند ساعت در شب سرمازدگی در مزارع ذرت رخ می دهد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید