Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام جهاد کشاورزی فارس:

کشت قراردادی گندم مسیری نو برای رونق تولید

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشت قراردادی گندم راهی برای کمک به بهبود معیشت بهره برداران و رونق تولید است.

کشت قراردادی گندم مسیری نو برای رونق تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، فرهاد شریفی در حاشیه نشست آغازین طرح کشت قراردادی گندم که در شهرستان رستم برگزار شده بود، تصریح کرد: کشت قرادادی در خودکفایی گندم موثر است و می تواند از دغدغه بهره برداران برای تامین نهاده های کشاورزی مورد نیاز بکاهد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در کشت قراردادی گندم وجوه محصول تولیدی به موقع پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: این کار باعث می شود که اعتماد و اطمینان خاطر دو سویه بین کشاورز و متولیان امر کشاورزی حاصل شود.

به گفته وی؛ گندم یکی از کالاهای راهبردی اساسی و به عنوان قوت اصلی مردم جامعه به شمار می آید که ضرورت دارد با ارایه راهکارهای لازم و طرح های نوین، بیش از پیش نسبت به رونق تولید این محصول اهتمام ورزید.

شریفی با اشاره به این موضوع که یکی از اهداف دولت در کشت قراردادی، توسعه بیمه محصولات کشاورزی خصوصا گندم است، ابراز کرد: این کار می تواند بهره برداران را در مواقع بحرانی و وضعیت نامناسب اقلیمی در این سال های کم آبی و خشکسالی یاری نماید.

او یکی دیگر از اهداف کشت قراردادی گندم را حذف دلالان و واسطه ها ذکر کرد و افزود: این طرح همزمان در هفت استان کشور از جمله فارس اجرا می شود که شهرستان رستم با توجه به وضعیت اقلیمی مطلوب به عنوان یک منطقه آزمایشی می تواند نقطه عطفی در اجرای این طرح نوین باشد.

در نشست آغازین طرح آزمایشی کشت قراردادی گندم در شهرستان رستم، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، مدیر عامل شرکت غله استان فارس، مسئول بازرگانی شرکت خدمات حمایتی این استان، تعدادی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان و جمعی از کشاورزان پیشرو حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید