Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

ابلاغ یک هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید حمایتی زعفران

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ابلاغ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید حمایتی زعفران برای امسال خبر داد و گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی، مجری طرح خرید حمایتی زعفران است و برای این امر مبلغ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است.

ابلاغ  یک هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید حمایتی زعفران

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی افزود: در این طرح سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی هستند که سهم تسهیلات هر استان به میزان خرید در آن استان بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح خرید حمایتی زعفران از اول آبان اغاز شده است، گفت: پیش بین شده در این طرح ۲۰۰ تن زعفران خشک از کشاورزان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این طرح قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، شبه نگین ۱۶ میلیون تومان، پوشال مرغوب ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پوشال معمولی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران دسته هر کیلوگرم ۱۱ میلیون تومان خریداری می‌شود.

قوسی افزود: بانک عامل موظف است نسبت به پرداخت مبلغ تسهیلات به حساب کشاورزان زعفرانکار معرفی شده توسط مجری طرح حداکثر ظرف مدت پنج روز اقدام کند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات بسته به شرایط و نیاز تا ۵ هزار میلیارد تومان هم قابل افزایش است، یادآور شد: طرح خرید حمایتی زعفران از اول آبان تا سه ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید