Iranian Agriculture News Agency

رحیم زاده در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید 83 هزار تن محصول پیاز در استان آذربایجان شرقی

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سطح زیر کشت پیاز در استان آذربایجان شرقی 1800 هکتار می باشد که از این میزان مساحت کشت در سالجاری مقدار 83 هزار تن محصول پیاز برداشت شده است.

 تولید 83 هزار تن محصول پیاز  در استان آذربایجان شرقی

 جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  با بیان اینکه کاشت پیاز به دو صورت تابستانه و پاییزه می باشد و برداشت محصول هم به دو صورت تابستانه و پاییزه در سطح استان صورت می پذیرد گفت: سطح زیر کشت تابستانه پیاز استان 120 هکتار می باشد که عمدتاً در شهرستانهای عجب شیر و آذرشهر کشت می گردد ، میزان تولید محصول تابستانه پیاز استان نیز حدود 5 هزار  تن می باشد که در داخل استان مصرف می گردد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت پاییزه پیاز استان 1680 هکتار می باشد افزود: این مقدار عمدتاً در شهرستانهای عجب شیر، شبستر، بناب، ملکان، آذرشهر، اسکو و هوراند کشت می گردد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه میزان تولید محصول پاییزه پیاز استان حدود 78 هزار تن می باشد که علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایر استانهای همجوار نیز ارسال می گردد.

وی متوسط تولید محصول پیاز در هر هکتار را 47 تن اعلام نمود و گفت: ارقام عمده مورد کشت پیاز در استان شامل زرقان ، قرمز آذرشهر ، النا ، گلدن و ارقام محلی می باشد .

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  به عمده مشکلات تولید محصول پیاز در استان اشاره نموده وگفت: محدودیت منابع آبی جهت کاشت پیاز بخصوص در شهرستانهای حوزه دریاچه ارومیه، عدم وجود صنایع تبدیلی متناسب برای فرآوری پیاز در سطح استان و وجود محدودیتهای صادراتی برای صادارات محصول مازاد پیاز استان از جمله موانع تولید پیاز در استان می باشد.

 رحیم زاده افزایش سطح زیر کشت نشایی پیاز و استفاده از روشهای نوین آبیاری از جمله کاربرد نوار تیپ در آبیاری مزارع پیاز جهت کاهش مصرف آب را از اقدامات انجام یافته در زمینه افزایش تولید پیاز اعلام نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید