Iranian Agriculture News Agency

احمدی مطرح کرد:

دریافت شناسه ملی قضایی برای ادارات منابع طبیعی شهرستان ها

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از دریافت شناسه ملی قضایی برای ادارات منابع طبیعی شهرستان های سراسر کشور خبر داد.

دریافت شناسه ملی قضایی برای ادارات منابع طبیعی شهرستان ها

به گزارش ایانا به نقل از سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیزداری کشور، اصغر احمدی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اعلام این خبر، گفت: بعد از چند سال پیگیری مداوم از سوی سازمان برای هویت بخشی به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها جهت دسترسی به ابلاغ اوراق قضایی سرانجام این سازمان توانست از طریق سازمان امور استخدامی کشور برای هر شهرستان یک شناسه ملی مستقل و جدا از شناسه ملی اداره کل منابع طبیعی استان دریافت کنند.

مدیرحقوقی سازمان جنگل ها همچنین اضافه کرد: دریافت شناسه ملی سبب می شود که ادارات منابع طبیعی شهرستان ها در سراسر کشور با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و ارائه شناسه ملی به طور مستقل کلیه اوراق قضایی اعم از وقت رسیدگی، اجرای قرار کارشناسی، اجرای معاینه محل و هر نوع اطلاع نسبت به روند رسیدگی به پرونده قضایی مطروحه در محاکم دادگستری را دریافت و پیگیری کنند.

 احمدی در ادامه تصریح کرد: قبل از دریافت این شناسه کلیه اوراق ابلاغ قضایی مربوط به دعاوی ادارات منابع طبیعی شهرستان ها به دلیل نداشتن شناسه ملی بصورت متمرکز به ادارات کل منابع طبیعی ابلاغ می شد و این امر بعضاً بدلیل تداخل در دعاوی اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان ها سبب می شد که اداره منابع طبیعی شهرستان از روند رسیدگی به پرونده قضایی بی اطلاع مانده و منجر به آسیب های غیر قابل جبران شود.

به گفته وی، در حال حاضر این آسیب ها برطرف شده و روند اطلاع از پرونده قضایی از سوی ادارات منابع طبیعی شهرستانی به گونه ای صورت می پذیرد که کارشناسان و روسای ادارات منابع طبیعی نسبت به تمامی مراحل قضایی پرونده مطلع و اقدامات لازم را در جهت حفاظت از اراضی ملی و صیانت از بیت المال اعمال می کنند.

احمدی  تاکید کرد: سازمان جنگل ها در زمینه دریافت شناسه ملی قضایی در بین سایر دستگاه های اجرایی کشور پیشرو بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید