Iranian Agriculture News Agency

عرب خبر داد:

خرید ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از کشاورزان خوزستانی

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید بالغ بر ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از ۲۲۰۰ کشاورزخوزستانی خبر داد.

خرید  ۱۸ هزار تن خرمای استعمران از کشاورزان خوزستانی

به گزارش ایانا به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، قاسم عرب معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت:  در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و مصوبه شماره  ۰۲۰/۱۲۴۲۳ مورخ 15شهریور سال جاری شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به منظور تنظیم بازار خرمای استعمران و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان به نحوی که با استفاده از تجارب خرید محصول در سنوات گذشته بیشترین اثرگذاری را در حمایت از تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.

 معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: با استناد به ابلاغیه شماره ۰۲۰/۱۳۰۹۲ مورخ 22شهریور سال جاری وزیر جهاد کشاورزی، دستورالعمل فنی و اجرایی خرید تضمینی محصول خرمای استعمران در سال ۱۴۰۰ به شماره ۲۰۴/۱۱۰/۴۰۰/۱۴۹۷۰ در 22 شهریور سال جاری  به استان خوزستان ابلاغ شد.

وی افزود: تشکیل کمیته خرید استان  با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رئیس کمیته و مدیر تعاون روستایی استان به عنوان دبیر کمیته و نماینده نظام صنفی استان، مباشرین خرید که شامل مدیران عامل اتحادیه شهرستانهای خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و عملیات خرید در سطح مراکز خرید آغاز شد.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۳۲ مرکز خرید در شهرستان های اهواز، کارون، هندیجان، رامشیر، ماهشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان امر خرید و ذخیره سازی بیش از ۱۸۰۰۰ تن خرما به ارزش بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: زمان شروع خرید بر اساس دستورالعمل از تاریخ 23شهریورماه سال جاری با تمدید ۵ روز کاری و پایان خرید در تاریخ 5آیان ماه  به شهرستان های خرما خیز استان ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید