Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

پیش بینی کشت ۶۵ هزار هکتار کشت گندم آبی در ایلام

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان ایلام گفت: پاییز امسال کشت گندم به تازگی شروع شده و کشت ۶۵۰۰۰ هکتار گندم آبی و ۸۵۰۰۰ هکتار گندم دیم در برنامه گنجانده شده است.

پیش بینی کشت ۶۵ هزار هکتار کشت گندم آبی در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  حشمت زرین‌جوب بیان داشت: پاییز امسال کشت گندم به تازگی شروع شده و برنامه، کشت ۶۵۰۰۰ هکتار کشت گندم آبی و ۸۵۰۰۰ هکتار گندم دیم است.

دکتر زرین جوب افزود: در سال زراعی جاری با اینکه هنوز کشت محصولات شروع نشده است اما احتمال کاهش سطح زیر کشت را نداریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان ایلام با اشاره به نحوه تامین بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان در ایلام اظهار کرد: بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان از طریق شبکه رسمی تولید و توزیع بذر توزیع می‌شود و بخشی هم توسط کشاورزان از محصول تولیدی خود تهیه شده تامین می‌شود، بذر گندم آبی و دیم و هچنین‌ بذر جو به مقدار کافی در استان تولید و تامین شده و در حال توزیع است و ۱۰۰۰ تن هم صادرات بذر به سایر استان‌ها داریم.

وی افزود: بذر گندم ۷۶۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده که بر اساس درخواست و مراجعه کشاورزان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

زرین‌جوب به قیمت انواع کودهای شیمیایی مصرفی کشاورزان اشاره کرد و گفت: کودهای شیمیایی هم به مقدار کافی تأمین شده و از طریق حواله الکترونیک و با قیمت دولتی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت؛ قیمت هر کیسه کود اوره ۶۵۱۶۲۵ ریال، سوپر فسفات تریپل ۴۲۳۰۰۰۰ ریال، سولفات پتاس ۵۴۴۲۵۰۰ ریال، فسفات ۱۳ درصد ۱۹۰۰۰۰۰ ریال است.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد؛ بر اساس میزان آبیاری و بارش‌های فصلی اقدام به کود پاشی مزارع گندم و جو کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید