Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مانور بزرگ مقابله با عرضه آفت کش های غیرمجاز در شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: نخستین مـانور بزرگ ملی مقـابله با واحـدهای عرضه کننـده آفت کش های کشاورزی غیر مجاز در سـطح شهرستان، همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل  اجرا شد.

برگزاری مانور بزرگ مقابله با عرضه آفت کش های غیرمجاز در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی پیرمرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل و مانور سراسری مقابله با عرضه آفت کش های غیرمجاز و تقلبی به مدت سه روز از یکشنبه نهم تا سه شنبه یازدهم آبان ماه و فعالیت چهار اکیپ کارشناسی از بیش از ۲۴۰ واحد فروش سموم گیاهی در این شهرستان بازرسی می شود. 

پیرمرادی در خصوص اهداف برگزاری مانور اضافه کرد : هـدف از اجرای این مانور بازدیـد از واحـدهای توزیع آفت کش های کشاورزی در جهت کنترل سـطح عرضه ، شناسایی و توقیف آفت کش های قاچاق و تقلبی است. 

وی ادامه داد: همچنین در این مـانور با افرادی که اقـدام به گران فروشـی، تخلف در سـطح بازار و احتکار آفت کش های کشاورزی می کننـد و قصـد سودجویی از مردم دارند، برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد. 

در این مانور مشترک ملی، سه دسـتگاه اسـتانی شامل سازمان جهاد کشاورزی ، سازمـان نظـام مهندسـی کشـاورزی و منابع طبیعی و دستگاه های نظارتی و انتظامی مستقر در سطح استان در راستای تامین سلامت شبکه توزیع آفت کش های کشـاورزی کشور همکـاری خواهنـد داشت. 

گفتنی است هشتم آبان ماه، سالروز صدور فرمان مبارک مقام معظم رهبری، برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز پدافند غیرعامل ثبت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید