Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

ابلاغ 700 میلیارد تومان تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی در 6 ماهه دوم سال 1400

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در روز گذشته 700 میلیارد تومان به منظور تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی برای استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.

ابلاغ 700 میلیارد تومان تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی در 6 ماهه دوم سال 1400

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، اظهار کرد: با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی و همراهی های بانک کشاورزی، در روز گذشته 700 میلیارد تومان به منظور تسهیلات تکمیلی مکانیزاسیون کشاورزی برای استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 3 هزار و 300 میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی داشتیم که نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده و رشد 100 درصدی داشته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان این که 700 میلیارد تومان تسهیلات به سرعت به استان ها ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: این سرمایه به عنوان یک سهمیه تکمیلی تسهیلات خط اعتباری شماره 9 است و امیدواریم جذب این تسهیلات هم به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به این که امسال وضعیت عرضه و جذب تراکتور بسیار خوب بود، تصریح کرد: علی رغم محدودیت ها و افزایش تقاضا نسبت به عرضه، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 هزار پیش‌فاکتور صادر شده و نزدیک به 11 هزار دستگاه از این پیش‌فاکتورها عملیاتی شده است، همچنین تراکتورسازی ایران هم نزدیک به 6 هزار و 500 دستگاه تراکتور را تحویل داده است، ضمن این که 5 هزار دستگاه تراکتور مانده تعهد از سال گذشته خود را هم تسویه کرده است.

عباسی ادامه داد: تا امروز حدود 17 هزار دستگاه تراکتور در حال ورود به بخش کشاورزی است و حدود 4 هزار دستگاه هم مانده تعهد کارخانه تراکتور سازی است که تا دو ماه دیگر به دست کشاورزان خواهد رسید. 

به گفته وی، علاوه بر 700 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش مکانیزاسیون، حدود 3800 دستگاه تراکتور به صورت پیش فروش نقدی به فروش خواهد رسید.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: برای نیمه دوم سال بر روی ادوات و دنباله بندهای کشاورزی هدفگذاری کرده ایم و سرمایه گذاری ابلاغ شده به استان معطوف به تهیه این تجهیزات است و این هدفگذاری در تمام زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور و گلخانه ها ترسیم شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید