Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

مانور سراسری مقابله با عرضه آفت‌کش‌های تقلبی و غیر مجاز در استان قزوین برگزار شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مانور بزرگ مقابله با عرضه آفت‌کش‌های تقلبی و غیرمجاز در سطح استان همزمان با سایر نقاط کشور برگزار شد.

مانور سراسری مقابله با عرضه آفت‌کش‌های تقلبی و غیر مجاز در استان قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: نخستین مانور ملی بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز پخش با هدف جلوگیری از عرضه آفت کش‌های غیرمجاز و تقلبی از امروز نهم آبان آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این مانور، از ۲۱۸ فروشگاه عرضه کننده آفت کش و سموم کشاورزی در سطح استان با همکاری سازمان‌های صمت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید خواهد شد.

درخشان خاطرنشان کرد: البته بازدیدهای دوره‌ای همچون روال قبل بصورت مستمر در طول سال ادامه خواهد داشت و در آینده نزدیک تمامی ظروف سموم مجهز به بارکد اصالت خواهند شد که به راحتی سموم تقلبی را با اصلی می‌توان تشخیص داد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: آفت کش‌ها از نهاده‌های مهم و حساس در تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند و نقش زیادی در افزایش عملکرد و تامین امنیت غذایی دارند.

درخشان با بیان اینکه مصرف و کاربرد آفت کش ها ارتباط مستقیمی با سلامت محصول، افراد جامعه و محیط زیست دارد، تصریح کرد: ضروری است که از زمان تولید و عرضه تا مصرف آفت کش‌ها در باغات و مزارع نظارت و کنترل مستمری صورت گیرد تا سلامت جامعه به مخاطره نیافتد.

به گفته وی؛ مصرف سالانه آفت کش‌ها در کشور ۲۷ تا ۳۰ هزار تن و در استان قزوین  نیز ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تن است و این حجم مصرف با گردش مالی بالا،  انگیزه مناسبی را برای ورود سودجویان در این حوزه ایجاد کرده است که سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری سایر دستگاه‌های متولی با تمام توان خود در مقابل هرگونه سودجویی و تقلب در این بخش ایستاده است.

درخشان در پایان از کشاورزان استان خواست تا با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی و از فروشگاه‌های مجاز سموم مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید