Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس انجمن پسته ایران از باغات پسته فردوس

دبیر پسته ایران گفت: بصورت میانگین سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن پسته به کشورهای شرق دور مثل چین هندوستان و تا حدودی هم برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.

بازدید رئیس انجمن پسته ایران از باغات پسته فردوس

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان‌جنوبی، رضایی دبیر انجمن پسته ایران با حضور در خراسان جنوبی از باغات پسته فردوس بازدید کرد.

رضایی در جریان این بازدید گفت: در راستای برنامه های انجمن پسته ایران و بازدی از مناطقی که پسته برداشت می شود امسال از شهرستان های خراسان جنوبی بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود : فردوس یکی از شهرستان هاییست که قابلیت بسیار خوبی برای پست های صادراتی دارد و و در اینجا تمام ارقام تجاری را مشاهده کردیم.

دبیر انجمن پسته ایران گفت : با توجه به اینکه سال به سال کیفیت آب و خاک بعضی مناطق در حال تغییر است و با توجه به اینکه سازگاری دو رقم کله قوچی و فندقی با توجه به شوری آب در این جا کمتر است بهتر است که پسته کاران در این مناطق بیشتر روی ارقام احمدآقایی و اکبری تمرکز کنند.

حسین رضایی ابراز امیدواری کرد با توجه به همکاری که بین بخش های دولتی و انجمن پسته ایران وجود دارد بتوانند باعث بهره‌وری بیشتر باغداران پسته شوند.

وی هدف کلی از این بازدید ها را شناخت منطقه و آموزش باغداران با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای بهره وری بیشتر پسته بیان کرد.

دبیر پسته ایران همچنین گفت: بصورت میانگین سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن پسته به کشورهای شرق دور مثل چین هندوستان و تا حدودی هم برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.

رضایی افزود: بعد از استان کرمان استانهای خراسان رضوی، جنوبی وشمالی، یزد و فارس به ترتیب بیشترین تولید پسته را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید