Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران مطرح کرد:

اولویت جهاد کشاورزی رساندن وسعت گلخانه‌ها به ۴ برابر است

توسعه گلخانه‌ها یکی از راهکارهای برون رفت از بحران خشکسالی

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران با اشاره به ضرورت توسعه گلخانه‌ها در کشور با توجه به کمبود آب و خشکسالی، افزود: چهارمین نمایشگاه بین المللی آیفارم در همین راستا مورد توجه قرار دارد و بحث گلخانه ای در آن زمینه ساز پیشرفت بهتر در این زمینه خواهد بود.

اولویت جهاد کشاورزی رساندن وسعت گلخانه‌ها به ۴ برابر است

به گزارش ایانا و به نقل از انجمن ملی گلخانه سازان ایران، عبدالرحمان حسینی فرد، رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران در آستانه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی ماشین‌ها، ادوات، تجهیزات، پهپادها، نهاده‌های کشاورزی، باغبانی، گلخانه و سامانه‌های نوین آبیاری اظهارداشت: این نمایشگاه که در روزهای ۱۱ تا ۱۴ آبان در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود، جدیدترین دستاوردها در حوزه گلخانه را ارائه خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی و کمبود آب در کشور موضوع توسعه گلخانه‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و جهاد کشاورزی نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است.

رئیس انجمن ملی گلخانه سازان ایران ادامه داد: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌های کشور و رساندن وسعت گلخانه‌ها تا ۱۰ سال آینده به ۴۸ هزار هکتار است.

حسینی فرد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور وجود دارد، گفت: توسعه گلخانه‌ها با توجه به خشکسالی بسیار حائز اهمیت است چرا که نسبت به کاشت محصولات مختلف در زمین های زراعی فضای باز میانگینی حدود یک سوم برای کاشت محصولات، آب کمتری استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع توسعه گلخانه‌ها یکی از راهکارهای برون رفت از بحران در خشکسالی محسوب می شود لذا برگزاری نمایشگاهی از این دست در همین راستا مورد توجه قرار گرفته است، به صورتی که با به دست آوردن فناوری های روز و آشنایی صنعتگران این حوزه، توانمندتر و موفق تر در عملکرد گلخانه ها باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید