Iranian Agriculture News Agency

اجرای پروژه آبخیزداری (بند خاکی) در حوزه آبخیز ده نمک شهرستان آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان اجرای پروژه‌های آبخیزداری را در راستای مدیریت منابع خاک و آب بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: آبخیزداری با کنترل و مهار سیلاب‌ها، در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نقش مهم و اساسی دارد.

اجرای پروژه آبخیزداری (بند خاکی) در حوزه آبخیز ده نمک شهرستان آرادان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مهدی حسینی اظهار کرد: این پروژه با هدف جلوگیری از خروج روان آب‌های سطحی و بالا بردن نفوذپذیری خاک منطقه از عملیات احداث بند خاکی استفاده شده است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی سفره‌های زیرزمینی در حوزه ده نمک گفت: اجرای عملیات احداث بند خاکی به حجم 44 هزار مترمکعب و عملیات سرریز بر روی بند خاکی به حجم 480 مترمکعب در سال جاری در منطقه ده نمک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان یکی از ویژگی‌های بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل، بهره‌برداری از سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و مقابله با پیامدهای خشک‌سالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک و اصلاح کاربری اراضی دانست.

حسینی بیان کرد: این پروژه در حوزه ده نمک به مساحت 21 هزار هکتار اجرا شده است.

وی تنها راهکار اصلی تحقق ایجاد تعادل بین ذخیره نزولات و مصرف را اجرای جدی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با همکاری مردم دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید