Iranian Agriculture News Agency

تجهیز ۱۵هکتار از اراضی کشاورزی جعفرآباد گهرو به سیستم های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح پروژه آبیاری بارانی جعفرآباد گهرو در شهرستان کیار، گفت: این پروژه با عنوان اجرایی سیستم آبیاری نوین در شهرستان کیار و با مساحت ۱۵/۴ هکتار افتتاح شد.

تجهیز ۱۵هکتار از اراضی کشاورزی جعفرآباد گهرو به سیستم های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی در آیین افتتاح پروژه آبیاری بارانی جعفرآباد گهرو در شهرستان کیار، گفت: این پروژه با عنوان اجرایی سیستم آبیاری نوین در شهرستان کیار و با مساحت ۱۵/۴ هکتار افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: نوع سیستم آبیاری این پروژه آبیاری بارانی کلاسیک ثابت و بهره‌برداران زارعین شهر گهرو که شامل ۳۰ خانوار هستند، می‌باشد همچنین طرح برای سه نفر به صورت مستقیم و ۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: سال شروع پروژه سال گذشته و سال اتمام آن در سال جاری بود که کشت غالب این مجتمع گندم و سیب‌زمینی می‌باشد و منبع تامین آب این کشته‌ها از چاه و سرچشمه‌های گهرو است که به میزان ۱۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.

ابراهیمی در پایان گفت: محل تامین اعتبارات طرح کمک‌های فنی و اعتباری در سال ۹۸ بوده که یک میلیون و ۶۱۷ هزار ریال آن به صورت اعتبار بلاعوض دولتی و ۷۷۰ میلیون ریال آن آورده‌های متقاضی بوده و در کل می‌توان گفت ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار ریال برای کل پروژه هزینه شده است.

سعید داودی‌نیا در ادامه این آیین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مورد تایید نظام و جهاد کشاورزی در سنوات گذشته اجرای سیستم‌های قطره‌ای در دشت‌ها است، گفت: تاکنون ۱۲ الی ۱۳ هکتار در سطح شهرستان را مطالعه کردیم و این طرح آبیاری سیستمی در ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آن اجرای شده و رتبه اول و دوم را در سطح استان کسب کرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار افزود: ۸۰ درصد از کمک‌های مالی این پروژه به صورت بلاعوض بوده و ۷۷ میلیون تومان آن از طریق بخش‌های خصوصی تامین شده است که سبب ایجاد یک مدیریت واحد در مزرعه شده و توصیه می‌کنیم یک‌جا کشت همراه با رعایت الگوی کشت باشد که از جمله سیاست‌های دولت است و منجر به بهبود اقتصاد کشاورزان خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید