Iranian Agriculture News Agency

کلنگ احداث مجتمع دامپروری شهر گهرو به زمین زده شد

عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۹ هزار راسی شهر گهروی شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری در مساحت ۱۳ هکتار آغاز شد.

کلنگ احداث مجتمع دامپروری شهر گهرو به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  در آیین کلنگ‌زنی مجتمع دامپروری دام سبک در گهرو با اشاره به دریافت مجوز ماده ۲ در خصوص واگذاری به شرکت شهرکهای کشاورزی برای این مجتمع دامپروری افزود: با دریافت این مجوز ۲۰ میلیاردریال اعتبار از شرکت شهرک‌های کشاورزی به این طرح اختصاص داده شد.

عطاءالله ابراهیمی افزود: این مجتمع دامپروری در ۱۲ هکتار در دست ساخت است و ظرفیت تولید ۹ هزار راس دام سبک را دارد که با فعال شدن آن زمینه اشتغال ۲۶۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع ظرفیت ۷۰ واحد دامداری را دارد، گفت: با فعال شدن این مجتمع واحدهای دامداری خانگی در این مجتمع تجمیع خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون شهرگهرو ظرفیت توسعه بخش دامپروری را ندارد و برای حفظ سلامت انسان و توسعه صنعت دامپروری و مدیریت بهتر و افزایش تولیدات دامپروری این مجتمع درخارج از شهر در دست احداث است.

ابراهیمی افزود: با اجرای این طرح  مدیریت بخش دامی بهبود و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری و هزینه تولید بخش دامپروری نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان بخش کشاورزی سربازان مقدم خط امنیت غذایی کشور هستند، گفت: بخش کشاورزی یکی از مزیتهای مهم استان برای امنیت غذایی و رشد و توسعه اقتصادی استان و کاهش وابستگی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان به بحث مدیریت مصرف آب و بهره‌وری آب اشاره کرد وگفت: هم‌اکنون در استان به ازای هر یک مترمکعب آب مصرفی حدود ۱.۲ کیلوگرم تولیدات بخش کشاورزی بدست می‌آید که مدیریت مصرف آب برای استان و کشور ما که در کمربند خشک جهانی قرار دارد باید با راه‌اندازی مجتمع‌های مختلف در حوزه دامپروری، شیلات، گیاهان دارویی و گلخانه گام برداشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید