Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

استفاده از بذرهای مقاوم به خشکی برای تولید پایدار محصولات کشاورزی الزامی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استفاده از بذرهای کم آب‌بر هنگامی که استان قزوین دچار تنش‌های آبی و کاهش نزولات آسمانی می‌باشد، بهترین گزینه برای تولید پایدار است.

استفاده از بذرهای مقاوم به خشکی برای تولید پایدار محصولات کشاورزی الزامی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز شنبه در سومین نشست کمیته فنی بذر استان با اعلام این مطلب افزود: از مدیریت‌های آموزش و ترویج و مرکز تحقیقات کشاورزی خواسته شده که در این راستا پیشگام شده و کشاورزان را توجیه کنند.

وی با بیان اینکه به منظور نظارت مستقیم بر امور، شخصاً از بیشتر مراکز جهاد کشاورزی در سطح استان قزوین بازدید شده است، گفت: این مراکز در توزیع بذر و ترغیب کشاورزان در استفاده از بذور گواهی شده در اولویت قرار دارند و لازم است که بیش از گذشته نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

خمسه تاکید کرد: با هدف پیشبرد تولید بذر با کیفیت و مرغوب لازم است که پیمانکاران تولید بذر از الان مشخص شوند و ارتباط بین کشاورزان و شرکت‌های توزیع بذر افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های کشاورزی قراردادی و جهش تولید در دیم زارها نشان از سیاست‌های جدید وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش توان تولید گندم و جو در کشور است که همگی باید در این راستا همکاری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید