Iranian Agriculture News Agency

با حضور سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آوج:

بررسی مشکلات تولید محصول سیب در آوج

با حضور سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آوج در باغات سیب روستاهای تحت پوشش مشکلات برداشت و فروش محصول سیب این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات تولید محصول سیب در آوج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، امیر خدایاری در حاشیه این بازدید میدانی که روز پنجشنبه ۶ آبان ماه انجام شد، گفت: در سال زراعی جاری وقوع حوادث طبیعی از قبیل سرمازدگی، تگرگ، و سیل، باعث خسارت زیادی به باغداران این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان آوج دارای حدود ۷۰۰ هکتار باغ سیب با تولید سالانه بالغ بر ۱۴ هزار تن محصول با کیفیت عالی می‌باشد، تصریح کرد: تولید این میزان محصول سیب در کنار تولید سایر محصولات باغی، لزوم احداث سردخانه در شهرستان آوج را ایجاب می‌کند.

خدایاری ادامه داد: باید با در نظر گرفتن مشوق‌های حمایتی، بخش خصوصی ، تعاونی‌ها و  سرمایه‌گذاران را جهت ورود به این عرصه و ساخت سردخانه  تشویق نمود تا در فصل فروش، عرضه محصولات باغی مدیریت شده و کشاورزان متضرر نشوند.

وی با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: بایستی در بحث بیمه محصولات کشاورزی حمایت‌های بیشتری انجام شود، تا کشاورزان رغبت بیشتری برای بیمه محصولات باغی داشته باشند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص معرفی ارقام جدید به کشاورزان، روش‌های صحیح هرس باغات و استفاده از روش‌های نوین آبیاری به کشاورزان را از جمله برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان در راستای توانمند سازی باغداران عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید