Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد:

پیش بینی تولید 350 تن سویا در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: پیش بینی می شود امسال در صورت مساعد بود شرایط آب و هوایی، 350 تن محصول سویا در این شهرستان تولید شود.

پیش بینی تولید 350 تن سویا در جویبار

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی گفت: برای کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی و همچنین کنجاله سویا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، امسال 234 هکتار اراضی شهرستان جویبار به کشت محصول سویا بهاره و تابستانه و 22 هکتار نیز به خود مصرفی اختصاص یافت.

این مقام مسوول با بیان اینکه امسال 13 هزار و 389 کیلوگرم بذر سویا ارقام ساری، کتول، تپور، کاسپین و آرین در بین کشاورزان منطقه توزیع شد، اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال در صورت مساعد بود شرایط آب و هوایی 350 تن محصول سویا در این شهرستان تولید شود.

سعیدی به نقش مهم محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و همچنین تأمین خوراک کارخانه‌های روغن‌کشی اشاره کرد و گفت: محصول سویا از نظر ویتامین‌های گروه B بسیار غنی بوده و میزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت گاو است و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد، علاوه بر این، کنجاله‌ سویا یک ماده غذایی خوش خوراک و غنی از مواد مغذی با قابلیت هضم بالاست که دارای ترکیب عالی از اسید‌های آمینه بوده و نسبت به سایر کنجاله‌های روغنی دارای فیبر کمتری است و در تغذیه گاوهای شیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید