Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان ایلام:

فعالیت ۹ کارخانه تامین نهاده‌های دامی در استان ایلام

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان ایلام گفت: در حال حاضر ۹ کارخانه تامین نهاده‌های دامی در استان فعال هستند که مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه‌ها از قبیل جو، ذرت، سویا، سبوس، برای تولید کنستانتره را تأمین می‌کنیم.

فعالیت ۹ کارخانه تامین نهاده‌های دامی در استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  رضا قدم‌خیری اظهار کرد: دامداران عزیز استان از طریق سامانه بازارگاه و انعقاد قرارداد از سال ۹۹ با کارخانه‌های تولید خوراک دام (کنستانتره) به منظور تأمین نهاده‌های دامی با کیفیت در استان می‌توانند اقدام کنند؛ در حال حاضر ۹ کارخانه تامین نهاده‌های دامی در استان فعال هستند که مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه‌ها از قبیل جو، ذرت، سویا، سبوس، برای تولید کنستانتره را تأمین می‌کنیم.

وی گفت: یکی از اقدامات اتحادیه دامداران در سال‌های اخیر که به طور هماهنگ با کل کشور صورت گرفته است موضوع هویت گذاری دام است که به منظور جلوگیری از قاچاق، به دست آوردن آمار دقیق دام‌ها و همچنین تأمین هر چه بهتر نهاده‌های دامی در سامانه‌ی بازارگاه صورت گرفته است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان ایلام بیان کرد: بعد از تکمیل اطلاعات دامداران در سامانه هویت گذاری موضوع  بارگذاری نهاده‌ها نیز حل خواهد شد چرا که به دلیل کمتر بودن تعداد دام‌ها در واحد‌های کوچک امکان بارگذاری و ارسال نهاده‌ها با ماشین‌های حمل نهاده وجود ندارد و به همین دلیل تا زمانی که این اطلاعات تکمیل نشده سهمیه این واحدها در انبارهای پشتیبانی امور دام نگهداری و دامداران می‌توانند با مراجعه حضوری نسبت به دریافت نهاده‌ها اقدام کنند.

وی افزود: اما زمانی که تمام واحدهای کوچک دامداری اطلاعات مربوط به دام‌های خود را در سامانه هویت گذاری ثبت کنند ما میتوانیم نهاده‌های مورد نیاز این واحدها را به صورت تجمیعی برای آنان بارگذاری و ارسال کنیم.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان ایلام گفت: در راستای بررسی کیفیت کنسانتره‌های تولیدی هم قراردادهایی را با کارشناسان مربوطه منعقد کرده‌ایم که این کارشناسان با بررسی نهاده‌های تولیدی کیفیت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند تا بتوانیم بهترین نهاده را در اختیار دامداران عزیز استان قرار دهیم.

وی ادامه داد: برای سهولت دسترسی دامداران عزیز و این که ممکن است برخی از دامداران به اینترنت دسترسی نداشته باشند اتحادیه دامداران استان سامانه‌ای را خریداری کرده که به وسیله این سامانه دامداران عزیز می‌توانند پس از هویت گذاری دام‌ها، اخبار و اطلاعات مربوط به تحویل نهاده را به صورت پیامکی دریافت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید