Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی :

بیش از ۱۵ هزار مترمکعب چوب قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از کشف ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب چوب قاچاق در استان طی سال جاری خبر داد.

بیش از ۱۵ هزار مترمکعب چوب قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،هادی قاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب چوب قاچاق در استان کشف شده است، اظهار کرد: در این زمینه ۳۷ نفر شناسایی و دستگیر شده است.

قاسمی با هشدار جدی نسبت به برخورد قانونی با عاملان قاچاق چوب در استان افزود: صیانت از جنگل‌ها وظیفه‌ای ملی است و با قاچاق چوب از استان برخورد جدی می‌شود و باید به گونه‌ای اقدام کنیم که مانع از بریده شدن حتی یک درخت شویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: در سالهای گذشته اهالی روستاهای همجوار جنگل برای مصارف روزانه فقط از چوب‌های جنگلی و مرتعی استفاده می‌کردند، ولی امروزه با گران‌تر شدن چوب عده‌ای سود جو با استفاده از خلاء های قانونی اقدام به قاچاق می‌کنند که این اقدامات خلاف قانون بوده و باید با این موضوع مقابله و برخورد جدی صورت گیرد.

وی در خصوص نحوه برخورد قانون با متخلفین در این زمینه اظهارکرد: بر اساس قوانین منابع طبیعی حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع است و چنانچه شخص یا کسانی مجوز فعالیت و حمل نداشته باشند بشدت با آنان برخورد قضائی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید