Iranian Agriculture News Agency

منصور خبر داد:

امکان کشف سریع عوامل با افتتاح مرکز مانیتورینگ و هشدار مخاطرات طبیعی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پایش مسائل مرتبط با سیل، زمین‌لرزه، شرایط آب و هوایی، میزان بارندگی و ... از طریق مرکزمانیتورینگ و هشدار مخاطرات طبیعی کشور امکان پذیر است.

امکان کشف سریع عوامل با افتتاح مرکز مانیتورینگ و هشدار مخاطرات طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه‌ی افتتاح مرکز مانیتورینگ و هشدار مخاطرات طبیعی کشور در جمع خبرنگاران درباره این مرکز، گفت: رسالت مهم ما حفظ منابع پایه کشور به‌خصوص آب، خاک و پوشش گیاهی است.

وی بابیان اینکه باید با هرگونه اقدام مخرب و آسیب‌رسان به این منابع مقابله شود، افزود: از ابزارهای مقابله آن است که در طبیعت امکان رصد و مانیتور بهتر را داشته باشیم.

منصور تصریح کرد: این مرکز دو بخش اقدامات را پوشش می‌دهد، بخش اول پوشش دادن جرائم  است یعنی اگر ما قطع چوب، قطع درخت، حمل غیرمجاز و تصرف عرصه را داشته باشیم با کمک دوربین‌هایی که در مناطق بحرانی نصب‌شده، این دوربین‌ها امکان مشاهده زودتر و البته کشف عوامل متخلف را  امکان‌پذیر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز اجازه رصد عوامل حفاظتی را نیز فراهم می‌کند، گفت: اگر تخلفی را مشاهده کنیم می‌توانیم با اطلاع دادن به عوامل حفاظتی  با توجه به GPS  نصب شده بر روی خودروها که در حال گسترش است ، امکان‌پذیر خواهد بود.

منصور در مورد بیسیم دیجیتال سازمان نیز گفت: برای این منظور چهار استان در گذشته بهره‌برداری شده و امروز نیز چهار استان دیگر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ما به امید خدا هر ماه چند استان را به این شبکه اضافه می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه حریق نیز با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و تحلیل آن در واقع می‌توانیم به پیشگیری حریق کمک کنیم؛ پایش مسائل مرتبط با سیل، زمین‌لرزه، شرایط آب و هوایی، میزان بارندگی و داشبوردهایی که سامانه‌های سازمان را پوشش می‌دهد و ژئوپورتال سازمان که بیش از ۱۰۰ لایه اطلاعاتی در آن بارگذاری شده فعالیتی به این مرکز اضافه‌شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان ابراز امیدواری کرد: با مساعدت امروز رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، امکان لینک با برخی از سامانه‌های بیرون از سازمانی را پیدا کنیم و بتوانیم با تحلیل اطلاعات این مرکز و البته رصد اقدامات عرصه، زمینه‌ی حفظ حفاظت بهتر از منابع طبیعی را رقم بزنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید