Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

کشت جو علوفه ای در 3200 هکتار شالیزار آمل/ تولید 80 هزار تنی

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: امسال 3 هزار و 200 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان جو علوفه ای کشت شد.

کشت جو علوفه ای در 3200 هکتار شالیزار آمل/ تولید 80 هزار تنی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی گفت: امسال 3 هزار و 200 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان آمل به کشت جو علوفه ای اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید فرآورده‌های دامی، نیاز بالایی با تامین علوفه کافی برای دام ها دارد، گفت: گیاهان علوفه‌ای کشت شده پس از برداشت شالی، نـه تنهـا موجـب رفـع نیـاز تغذیه‌ای حیوانات می‌شوند، بلکه در شرایط اقلیمی فعلی نقش بسیار ارزنده‌ای در حفاظت خاک و جلـوگیری از حـوادث نـاگواری چـون سیل دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به دو صورت تازه‌خوری و یا خرد شده و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد که برای دام بسیار خوش‌خوراک است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده دامپروری در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار کمبود علوفه و خوراک برای رفع احتیاجات نگهداری دام ها می باشد، ادامه داد: از علوفه سبز جو (قصیل) برای تأمین بخشی از خوراک علوفه ای دام ها استفاده می شود.

این مسئول اضافه کرد: در اجرای طرح هایی که منجر به افزایش تولید، تناوب کشت و تأمین علوفه دامی می شود، کشت جو علوفه ای همواره مورد تاکید دامداران است.

وی در پایان گفت: پیش بینی می شود امسال از سطوح فوق با میانگین عملکرد 25 تن در هر هکتار، 80 هزار تن جو علوفه ای تولید شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید