Iranian Agriculture News Agency

بهداد تاکید کرد:

ضرورت ارتقاء علمی آزمایشگاه های بخش خصوصی دامپزشکی در استان آذربایجان شرقی

جلسه آزمایشگاه های بخش خصوصی با حضور مسئولین و نمایندگان آزمایشگاه های دامپزشکی سطح استان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

 ضرورت ارتقاء علمی آزمایشگاه های بخش خصوصی دامپزشکی در استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مسئولین و نمایندگان آزمایشگاه های بخش خصوصی بر لزوم همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر بخش خصوصی و دولتی در انجام آزمایش های محوله از سوی سازمان دامپزشکی کشور تأکید نمود.

وی اعلام داشت: آزمایشگاه های اداره کل دامپزشکی استان امور مربوط به حاکمیتی را انجام می دهند و در مورد سایر امور و آزمایشات باید از توان بخش خصوصی استفاده شود و با توجه به حجم سرمایه گذاری آزمایشگاه ها باید پشتیبانیهای لازم از این آزمایشگاه ها نیز انجام گیرد، در حقیقت آزمایشگاه های بخش خصوصی به عنوان بازوی اجرایی و همکار در پیشبرد اهداف دامپزشکی هستند.

مهدی حامی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان نیز در این جلسه با تأکید بر ظرفیت بالای آزمایشگاه های استان در انجام نمونه های ارجاعی از داخل وخارج استان به ویژه نمونه های طیور و مواد غذایی اظهار داشت: آزمایشگاههای بخش خصوصی اعم از همکار و غیر همکار باید تعامل همه جانبه با اداره کل دامپزشکی استان داشته باشند و آن تعداد آزمایشگاه های فعال بخش خصوصی استان که پروانه هایشان نیاز به تمدید دارد باید در اسرع وقت اقدام به تمدید نمایند.

 جمال مظاهری مسئول آزمایشگاه های اداره کل دامپزشکی استان نیز ضمن تشریح فعالیتهای آزمایشگاهی بخش دولتی وخصوصی بر انجام ممیزی بر اساس ISO 17025 تصریح نموده و بر رعایت دستورالعملهای استاندارد آزمایشگاهی و SOP های ارسالی از سازمان دامپزشکی کشور، رعایت اصول GLP در فعالیت های آزمایشگاهی  و ارائه گزارش کار ماهانه به صورت دقیق و منظم تاکید کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید