Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت 55 هزار تن سیب در شهرستان هشترود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شهرستان هشترود از برداشت 55 هزار تن سیب در باغات این شهرستان خبر داد.

 برداشت 55 هزار تن سیب  در شهرستان هشترود

 مجید  احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: در سالجاری میزان تولید سیب شهرستان  نسبت به سال گذشته افزایش داشته و تولید سیب از باغ‌های شهرستان  به 55 هزار  تن رسیده است.

وی گفت: مجموع مساحت زیرکشت محصول سیب در شهرستان هشترود  3500 هکتار می باشد که  از این سطح 3100  هکتار بارور و 400 هکتار آن  نهال و غیر بارور می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: سیب از محصولات باغی است که در مناطق معتدل سرد تولید می‌شود و در شهرستان هشترود انواع مختلف سیب زرد و قرمز از سوی باغداران این شهرستان تولید می گردد.

 احمدی افزود: شهرستان هشترود هم در زمینه تولید و هم در زمینه سطح زیرکشت این محصول جایگاه مناسبی را در استان  دارد و بیش از 50 درصد  باغات از شیوه های نوین آبیاری و سیستمهای آبیاری تحت فشار استفاده می نمایند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود اضافه کرد: در سالهای اخیر برای نگهداری و تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده محصول سیب سه واحد سردخانه با ظرفیت 15 هزار تن در شهرستان ایجاد شده و احداث سه واحد سردخانه نیز با ظرفیت 15هزارتن در کنار سورتینگ و بسته بندی و یک واحد تولید چیپس میوه نیز شروع شده و انشالله در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید