Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از 26 هزار تن نهاده دامی در نیمه اول سال 1400 بین دامداران استان بوشهر

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال 1400 تا پایان شهریور ماه، بیش از 26 هزار تن انواع نهاده های دامی به ارزش 450 میلیارد ریال از طریق سامانه بازارگاه نهاده¬های کشاورزی و سامانه سبوس بین دامداران صنعتی، تشکل¬های دامداران و کارخانجات خوراک دام جهت استفاده در بخش دام توزیع گردید.

 توزیع بیش از 26 هزار تن نهاده دامی در نیمه اول سال 1400 بین دامداران استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر؛ محمدصادق یزدان شنای مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  افزود: این نهاده ها  شامل 13200 تن جو، 9700 تن سبوس، 2900 تن ذرت و 700 تن کنجاله سویا است که از طریق سامانه­های مربوطه، خریداری و توزیع شده است. از این مقدار نهاده توزیع شده، 3900 تن نهاده مستقیماً توسط واحدهای دامداری صنعتی خریداری شده و 20500 تن نیز توسط تشکل­های مرتبط به بخش دام، خریداری و بین دامداران توزیع شده است. همچنین  مقدار 2100 تن نهاده دامی به دو کارخانه خوراک دام استان، جهت تولید خوراک دام تخصیص داده شده شده است.

یزدان شناس اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی­ها در سال زراعی گذشته و وقوع خشکسالی در استان، مقدار 4200 تن از این نهاده توزیع شده به طور ویژه برای کاهش اثرات خشکسالی و از محل ذخایر راهبردی شرکت پشتیبانی امور دام کشور تامین و توزیع شده است.

وی گفت: تامین نهاده­های دامی مورد نیاز دامداران همچنان ادامه دارد و در مهر ماه، تاکنون حدود 1600 تن نهاده از طریق سامانه بازارگاه به استان اختصاص داده شده که خریداری شده و پیش بینی می­شود تا پایان مهرماه همین مقدار نیز سبوس استحصالی کارخانجات آرد استان در اختیار تشکل­ها دامداران قرار داده ­شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید